zaterdag 14 juni 2014

Knipkunst van Elly MacKay: "Theaterclouds"


Pinterest

Knipkunst. Zo wordt het genoemd. "Theaterclouds" noemt ze ze zelf. Elly MacKay is de kunstenares die deze prachtige creaties maakt.
Deze creatie, "She brought back a gift from the season", was het eerste dat ik van haar zag. Ik bleef er naar kijken en wilde graag meer van haar weten.
Al haar creaties zijn even mooi. De kleuren, de eenvoud, dat ze met één beeld een heel verhaal weet op te roepen. Ze knipt alle beelden uit, zet ze in lagen achter elkaar, alsof het een klein theater is, of een kijkdoos. en fotografeert dan de scenes. Ik vind het betoverend mooi.

Op de woelige baren
Een andere creatie van haar heet "The Wave". Ik vind het intrigerend, schitterend gemaakt. Het doet mij denken aan Japanse kunst. De kleuren zijn stil en koel, terwijl wat je ziet een zo ruige zee is. Het spreekt me enorm aan.



Misschien is het om het bootje, dat zo klein, zo kwetsbaar, tussen die enorme golven zijn weg zoekt naar zijn bestemming. Zo voel ik me zelf van tijd tot tijd, als er veel gebeurt om binnen in mij met dierbaren om mij heen.
Hoe dan ook, haar creaties zullen altijd wel een emotie bij je oproepen, dat vind ik de kracht van haar werk. En als je wilt kun j er zelfs een heel verhaal bij verzinnen. Toch? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten