dinsdag 10 juni 2014

Beautiful Art - Creaties ter Inspiratie



Het zal jullie inmiddels duidelijk zijn: Pinterest is voor mij een onuitputtelijke bron van inspiratie.
Eén van de verzamelingen is "Beautiful Art". Heel uiteenlopende creaties verzamel ik daar. Soms word ik getroffen door de kleuren van een kunstwerk, soms door de sierlijke vormen, soms is het een thema waar ik zelf mee bezig ben. Zonder uitzondering roepen ze een sfeer op, spreekt er een sterke emotie uit. Ik heb een extra zwak voor kunstenaars die een heel verhaal weten te vertellen in één enkel beeld. Als je kijkt op mijn bord zul je er verschillende vinden.

Ik ga hier alvast een met jullie delen: Straatjutter Krista Peters. De volgende keer volgt knipkunstenares Elly MacKay. 

Straatjutter: Krista Peters


Op dat bord "Beautiful Art" vind je dit beeldje ook terug. "Fotograaf" heet het en is gemaakt door Krista Peters. Ze is straatjutter, ze maakt al haar kunstwerken van spullen die ze heeft gevonden op straat. Ik vind het een geweldige creatie, ingenieus hoe ze van wat ogenschijnlijk rommel is, gevonden op straat, zoiets moois kan maken.

Het bezoeken van haar site is de moeite waard. De beelden zijn grappig, aandoenlijk, vreemd en ze vertellen allemaal een klein verhaal...


"Reflectie"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten