dinsdag 17 juni 2014

Een kijkje in de keuken: Orchidee Collage


Homepage maureendesigns

Deze creatie - "Orchidee Collage" - prijkte vorige keer bovenaan de nieuwsbrief.
Ik ben zelf nog steeds erg gelukkig met het eindresultaat. Het leek me leuk om nu deze eens als 'kijkje in de keuken' te nemen.


Had de Bloesem-creatie vorige keer maar drie lagen, deze heeft er maar liefst elf.
Dat zie je daar rechts, het zwarte blok met de miniatuur afbeeldingen. Je ziet daar ook - de tweede van onderen - een laag die ik er in het eindresultaat uit heb gelaten.

Laag voor laag
In die lagen-opbouw zie je dat sommige foto's er meerdere keren in zitten. Dat kan zijn vanwege het effect van 'minder doorschijnend' of 'alleen de lichte delen er in branden'. Of de foto is een beetje gedraaid en kleiner gemaakt.
Je kunt hier ook mooi zien dat ik vaak een deel van de foto weghaal. Dat wordt weergegeven door die zwart-witte hokken met die vreemde vormen, die je naast de naam van de laag ziet. Alle zwarte delen van de foto zie je in het eindresultaat niet terug.
Dat is bij mij een kwestie van gevoel.
Met mijn Photoshop-gummetje poets ik voorzichtig stukken weg, tussendoor sla ik steeds zorgvuldig het resultaat op.
Dan kopieer ik weer eens een laag met in gedachten een effect waarvan ik weet dat het een mooi effect geeft. Resultaat niet altijd gegarandeerd ;-)
En dan langzaam maar zeker komt het.
Meestal is zo'n laag als die met leisteen, of het handschrift een van de laatste die ik toevoeg. Waar ik het langste naar op zoek ben. Daar gebruik ik er wel eens vijf of zes verschillende voor. Die zijn het dan steeds nét níet. Maar als ik dan de juiste te pakken heb...
Dan valt alles op zijn plek. Magisch.

Aan de muur
Nog even dan, omdat 'ie zo mooi is. Voor aan de muur.



Op de bank
Of voor thuis op de bank.


Je vindt 'm in de Zazzle-winkel of als je eigen wensen hebt: laat het me weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten