donderdag 8 mei 2014

In geuren en kleuren


Er zit heel veel kleur in deze nieuwsbrief. Het is de tijd van het jaar, alles komt in bloei, de kleuren komen je overal tegemoet.
En er was dat woord dat al een tijdje in mijn hoofd rondzoemde: karmozijnrood. Alleen de klank van dat woord vind ik al zo mooi. De kleur zelf is ook prachtig. Benieuwd? Lees lekker verder, hij komt langs hoor, beloofd.

Bij al die kleuren dacht ik ook aan de uitdrukking "Vertellen in geuren en kleuren". Wanneer je vol enthousiasme vertelt over wat je hebt meegemaakt. Het was tijdens een cursus creatief schrijven een les die me direct aansprak: laat zíen wat je wilt overbrengen, gebruik alle zintuigen. Vertel over de kleuren die er zijn, over wat je ruikt, hoe iets proeft. Kortom, maak het zo beeldend mogelijk. Dan gaat het leven, en zijn het niet alleen maar woorden. 

Mijn creatieve belevenissen en inspiraties komen levendig aan bod deze keer. Van een fotoshoot tot een kijkje in de keuken. En vooral: boordevol kleur. 

Nieuwe creaties
Oh ja, en de creatie hierboven? Dat is een van de meest recente die ik heb gemaakt. 
Met een foto van een orchidee, een prachtig ouderwets handschrift, een snufje liefde, wat wolken om het luchtig te maken.
Hoe vind jij hem? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten