dinsdag 12 november 2013

Swirly Owl



This owl was born yesterday, sitting on his swirling tree. Still sleeping (or is he meditating?).
At peace, that is for sure.

Again, the owl mirrors me. When I drew the owl I was very much at peace. After a few days of being very busy. Well, in my head.

Too much thinking... Too many sensations from the outside world.
I do realise what is going on sooner now though. A few years back it would take me weeks before I started to realise what was going on. Now it may not even be days before the bells start ringing.
That is a good thing.
The unwinding and finding my way back to myself... well, that still can be, let's say a challenge.

Yesterday music was the key. My headphones on. Beautiful music. Soon I could feel how the uneasyness in my body started to flow out.

The owl is on the table, I smile when I look at it. Feels good to see it. I can be pleased with my creation.
That is a big thing. No self critique, no doubt. My owl is beautiful.

How about you? Have you taken some time for yourself these past days? Do you ever feel like music is the key to feeling better?

Wishing you a peaceful day,

XO
Maureen

Dit uiltje werd gisteren geboren, zittend op zijn wervelende boom. Nog in slaap (of is hij aan het mediteren? ) Hij is tevreden en rustig, dat is zeker.

Alweer weerspiegelt de uil mijzelf. Toen ik de uil aan het tekenen was, voelde ik me rustig en tevreden.
Na een paar dagen van heel erg druk zijn. Nou ja, in mijn hoofd. Teveel denken ... Te veel prikkels van de buitenwereld.

Ik besef nu wel eerder wat er aan de hand is. Een paar jaar terug het zou me weken kosten voordat ik begon te beseffen wat er gaande was. Nu is het vaak al binnen een paar dagen, of zelfs binnen een dag, dat er een belletje gaat rinkelen.
Dat is een goede zaak.  Het weer loslaten en het vinden van de weg terug naar mezelf ... nou ja dat is, laten we zeggen, nog een uitdaging.
Gisteren was muziek de sleutel. Mijn koptelefoon op. Prachtige muziek. Al snel kon ik voelen hoe het ongemakkelijke gevoel uit mijn lichaam begon te stromen.

De uil ligt nu voor me op de tafel, ik glimlach als ik er naar kijk. Voelt goed om hem te zien. Ik kan tevreden zijn met mijn creatie.
Dat is een groot ding. Geen zelfkritiek , geen twijfel. Mijn uil is prachtig.

Hoe zit het met jou? Heb je wat tijd genomen voor jezelf de afgelopen dagen ? Heb je ooit het gevoel dat muziek is de sleutel tot je beter voelen?

Ik wens je een rustige dag ,

XO
Maureen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten